Naar homepage
Naar homepage
de Honskamp

Verpleeghuis de Honskamp Lunteren

Kunt u vanwege een lichamelijke beperking niet meer zelfstandig thuis wonen? Dan biedt de Honskamp in Lunteren u een eigen appartement op de begane grond. U woont veilig en verzorgd met 24-uurszorg. U krijgt begeleiding van een klein en vast team medewerkers.

In de Honskamp houdt u de regie

Zorg, begeleiding en activiteiten stemmen we af op uw wensen. Er is 24 uur per dag zorg aanwezig. Een klein en vast team begeleidt en verzorgt u en biedt structuur. Belangrijk is dat u de ruimte heeft om te zijn wie u bent en zelf de regie houdt.

Er is verzorging, begeleiding, medische zorg en behandeling gespecialiseerd in de zorg voor en begeleiding van ouderen en chronisch zieken. De eerstverantwoordelijk woonbegeleider is uw aanspreekpunt. Onze specialist ouderengeneeskunde is eindverantwoordelijk voor uw medische zorg. Samen met u en uw naasten stelt de specialist ouderengeneeskunde de doelen vast van uw medische zorg en of daarbij de inzet nodig is van behandelaars. Bijvoorbeeld onze fysiotherapeut, oefentherapeut, ergotherapeut, logopedist, muziektherapeut, diëtist, creatief therapeut, specialistisch verpleegkundige en/of psycholoog of maatschappelijk werker.

 

Adresgegevens

Dorpsstraat 25
6741 AA Lunteren

Klantbeoordeling

  • Dichtbij het centrum
  • Een eigen appartement
  • Gezellig wijkservicecentrum met restaurant

Activiteiten in de Honskamp

Geregeld zijn er activiteiten in de Honskamp. Ook voor mensen uit de wijk. U kunt bijvoorbeeld meedoen met:

  • weeksluiting: een keer per twee weken op vrijdagavond
  • avondmaalsvieringen
  • dagelijks drie gezamenlijke koffie- en theemomenten
  • meer bewegen voor ouderen
  • handwerken
  • spelmiddag
  • borreluurtje
  • samenzang

Verder zijn er in en rondom de Honskamp diverse voorzieningen zoals:

  • winkel
  • kapper en pedicure
  • pastoraat
  • bibliotheek
  • restaurant, warme maaltijden en broodkar
  • wifi in het restaurant
  • recreatiezaal/activiteitenruimte
klant in restaurant

Zorg en ondersteuning

Bij activiteiten die u niet meer helemaal zelfstandig kunt uitvoeren, krijgt u ondersteuning. Denk aan opstaan, douchen, aankleden, eten en drinken. Verzorging, verpleging en behandeling krijgt u helemaal op maat.

"Ik heb een geweldig appartement. Het is heel groot en ik kan lekker buiten zitten. Het wonen hier draagt bij aan de kwaliteit van mijn leven.”
Reactie van een bewoner op Zorgkaart Nederland

Bekijk deze locatie

360º

Prettig wonen

Samen met uw eerst verantwoordelijke woonbegeleider en eventueel uw wettelijke vertegenwoordiger leggen we onze afspraken vast in uw persoonlijk ondersteuningsplan. Uitgangspunt is dat u woont in een veilige omgeving met een prettige daginvulling, waarbij u zo min mogelijk last ondervindt van uw beperkingen.  

Faciliteiten

U kunt gebruikmaken van de volgende faciliteiten:

  • Restaurant en warme maaltijden In het restaurant van de Honskamp kunt u iedere dag vanaf 12.00 uur de warme maaltijd gebruiken. Gasten van buiten kunnen mee-eten voor eigen rekening. U kunt er ook voor kiezen de maaltijd te gebruiken in uw appartement.
  • Kapper en pedicure U kunt op afspraak gebruikmaken van de kapster en de pedicure. De Honskamp heeft een eigen kapsalon.
  • Bibliotheek Er is een bibliotheek met grootletterboeken op de begane grond.
  • Broodkar Meerdere keren per week komt de broodkar langs met een ruim assortiment aan brood, beleg en drinken.
  • Winkel Twee keer per week komt de winkelwagen langs met diverse producten.
  • Pastoraat en kerktelefoon In de Honskamp kunt u contact blijven houden met uw eigen kerkelijke gemeente of parochie. Met uw kerk kunt u afspraken maken over de kerktelefoon.
  • Internet, televisie en telefoon In het wijkservicecentrum is wifi. Voor internet, televisie en telefoon sluit u zelf een abonnement af.

 

Kosten

Als u bij Opella komt wonen, dan maken wij met u heldere afspraken. In een offerte geven wij u een overzicht van de diensten die wij u kunnen bieden en de kosten hiervan. Vaak worden de kosten (grotendeels) vergoed vanuit de Wet langdurige zorg (Wlz). Opella kan u helpen bij het aanvragen van de Indicatie of het CIZ adviseren welke indicatie nodig is.

Welke kosten moet ik zelf betalen?

Afhankelijk van uw wensen kan het zijn dat u bepaalde kosten zelf betaalt. Bijvoorbeeld voor deelname aan bepaalde activiteiten of voor specifieke wensen voor zorg. U krijgt van ons een duidelijke offerte van de zorg en ondersteuning die wij u kunnen bieden. Hierin staan ook de kosten die aan de zorg verbonden zijn.

Betaal ik een eigen bijdrage?

Uw verblijf wordt betaald vanuit de Wet langdurige zorg (Wlz). U betaalt een eigen bijdrage. De hoogte hiervan is wettelijk vastgesteld en afhankelijk van uw leeftijd, woonsituatie, inkomen en burgerlijke staat. Uw eigen bijdrage betaalt u via de factuur die het Centraal Administratie Kantoor (CAK) u toestuurt. De hoogte van deze bijdrage kunt u berekenen op de website van het CAK. Ontvangt u meerdere zorgvormen van ons? Dan telt het CAK deze bij elkaar op voor de berekening van uw eigen bijdrage.

Praktisch

Indicatie

Voor wonen in de Honskamp is een indicatie nodig. U kunt daarvoor contact opnemen met het Opella servicepunt. Wij kunnen u helpen bij het aanvragen van de Indicatie of het CIZ adviseren welke indicatie nodig is.

Wachttijd

Op dit moment is de wachttijd voor een appartement in de Honskamp drie tot zes maanden.

Personeelssamenstelling

In de Honskamp werken (peildatum 1 juni 2017) in totaal 131 medewerkers, 162 vrijwilligers en 7 leerlingen. De medewerkers zijn verpleegkundigen, eerstverantwoordelijk woonbegeleiders, verzorgenden, activiteitenbegeleiders, helpenden en huishoudelijk medewerkers. Er is een vast team van behandelaars verbonden aan de Honskamp.

Partneropname en logeren bij Opella

Opella neemt de klant als uitgangspunt. Dit betekent onder andere dat de wensen van de klant (zoveel mogelijk) worden ingewilligd. Klantvolgend werken noemen we dit bij Opella. Het is mogelijk dat de partner meeverhuist naar een van de locaties van Opella als de klant dit wenst. De klantadviseur stemt met de klant/partner af wat de wensen zijn.
Ook is het mogelijk voor naasten om te blijven logeren. Zij kunnen daarbij gebruikmaken van het restaurant.

BOPZ-erkenning

BOPZ is een wet die rechten van mensen beschermt die onvrijwillig verblijven in een ziekenhuis of verpleeghuis/woongroep. Opella vindt het belangrijk dat de klant de regie over zijn of haar leven houdt. Vanuit dit uitgangspunt willen we zo min mogelijk vrijheid beperkend zijn. Het gebruik van vrijheids-beperkende maatregelen in het kader van de BOPZ mijden we zoveel mogelijk.

Onafhankelijke cliëntondersteuning

Alle mensen die recht hebben op langdurige zorg (met een Wlz‐indicatie) kunnen hulp krijgen van een onafhankelijke cliëntondersteuner. Hij of zij ondersteunt u of uw naaste met alle vragen rondom het regelen en de uitvoering van langdurige zorg. De cliëntondersteuner kan u informeren, adviseren en ondersteunen bij het invullen van uw zorgvraag. Heeft u hier behoefte aan, dan kan het Servicepunt van Opella u verder helpen.
Meer informatie over cliëntondersteuning leest u in deze factsheet.

Meer informatie

Zie ook het overzicht met veelgestelde vragen op de pagina 'Praktische vragen over Wonen bij Opella'

Wilt u meer weten over onze diensten?

Bel ons Servicepunt: 0318 752 222