De Honskamp Lunteren

Als u vanwege lichamelijke beperking niet meer zelfstandig thuis kunt wonen, biedt De Honskamp in Lunteren u een eigen appartement op de begane grond. U woont veilig en verzorgd met 24-uurszorg. U krijgt begeleiding van een klein en vast team medewerkers.

Zorg, begeleiding en activiteiten stemmen we af op uw wensen. Er is 24-uur per dag zorg aanwezig. Een klein en vast team begeleidt en verzorgt u en biedt structuur. Er is persoonlijke verzorging en verpleging, dagbesteding, behandeling en ondersteuning door een specialist ouderengeneeskunde, een psycholoog of een maatschappelijk werker. Belangrijk is dat u de ruimte heeft om te zijn wie u bent en zelf de regie houdt.

Adresgegevens

Dorpsstraat 25
6741 AA Lunteren

Klantbeoordeling

  • Dichtbij het centrum
  • Een eigen appartement
  • Gezellig wijkservicecentrum met restaurant

Activiteiten in de Honskamp

Geregeld zijn er activiteiten in De Honskamp. Ook voor mensen uit de wijk. U kunt bijvoorbeeld meedoen met:

  • weeksluiting: een keer per twee weken op vrijdagavond
  • avondmaalsvieringen
  • dagelijks drie gezamenlijke koffie- en theemomenten
  • meer bewegen voor ouderen
  • handwerken
  • spelmiddag
  • borreluurtje
  • samenzang

Verder zijn er in en rondom De Honskamp diverse voorzieningen zoals:

  • winkel
  • kapper en pedicure
  • pastoraat
  • bibliotheek
  • restaurant, warme maaltijden en broodkar
  • wifi in het restaurant
  • recreatiezaal/activiteitenruimte
klant in restaurant

Zorg en ondersteuning

Bij activiteiten die u niet meer helemaal zelfstandig kunt uitvoeren, krijgt u ondersteuning. Denk aan opstaan, douchen, aankleden, eten en drinken. Verzorging, verpleging en behandeling krijgt u helemaal op maat.

"Als ik later naar zo'n instelling moet, kies ik de Honskamp. Het ligt in een mooie streek. De medewerkers zijn hartelijk en je bent altijd welkom. De informatie is goed.”

Behandelcentrum

In De Honskamp is het Multidisciplinair Behandelcentrum gevestigd. Dat is gespecialiseerd in behandeling van klachten als gevolg van het ouder worden. Behandelingen zijn ook ’s avonds en in het weekend mogelijk.

Team

De medewerkers van De Honskamp werken samen met een team van verschillende disciplines. Dit team bestaat uit: een arts, een psycholoog, een maatschappelijk werker en een fysiotherapeut. Wanneer nodig wordt dit multidisciplinair team aangevuld met andere deskundigen.

> Persoonlijk advies klantadviseur

Bekijk deze locatie

360º

Veilig en rustig wonen

Samen met uw eerst verantwoordelijke woonbegeleider en eventueel uw wettelijke vertegenwoordiger stelt het team een persoonlijk ondersteuningsplan op. Uitgangspunt is dat u zo veilig en rustig mogelijk woont. Met een dagindeling die prettig voor u is.

Faciliteiten

U kunt gebruikmaken van de volgende faciliteiten:

  • Restaurant en warme maaltijden In het restaurant van De Honskamp kunt u iedere dag vanaf 12.00 uur de warme maaltijd gebruiken. Gasten van buiten kunnen mee-eten voor eigen rekening. U kunt er ook voor kiezen de maaltijd te gebruiken in uw appartement.
  • Kapper en pedicure U kunt op afspraak gebruikmaken van de kapster en de pedicure. De Honskamp heeft een eigen kapsalon.
  • Bibliotheek Er is een bibliotheek met grootletterboeken op de begane grond.
  • Broodkar Meerdere keren per week komt de broodkar langs met een ruim assortiment aan brood, beleg en drinken.
  • Winkel Twee keer per week komt de winkelwagen langs met diverse producten.
  • Pastoraat en kerktelefoon In De Honskamp kunt u contact blijven houden met uw eigen kerkelijke gemeente of parochie. Met uw kerk kunt u afspraken maken over de kerktelefoon.
  • Internet, televisie en telefoon In het wijkservicecentrum is wifi. Voor internet, televisie en telefoon sluit u zelf een abonnement af.

 

Kosten

Als u bij Opella komt wonen, dan maken wij met u heldere afspraken. In een offerte geven wij u een overzicht van de diensten die wij u kunnen bieden en de kosten hiervan. Vaak worden de kosten (grotendeels) vergoed vanuit de Wet langdurige zorg (Wlz). Opella kan u helpen bij het aanvragen van de Indicatie of het CIZ adviseren welke indicatie nodig is.

Welke kosten moet ik zelf betalen?

Afhankelijk van uw wensen kan het zijn dat u bepaalde kosten zelf betaalt. Bijvoorbeeld voor deelname aan bepaalde activiteiten of voor specifieke wensen voor zorg. U krijgt van ons een duidelijke offerte van de zorg en ondersteuning die wij u kunnen bieden en de kosten die eraan verbonden zijn.

Betaal ik een eigen bijdrage?

Uw verblijf wordt betaald vanuit de Wet langdurige zorg (Wlz). U betaalt een eigen bijdrage. De hoogte hiervan is wettelijk vastgesteld en afhankelijk van uw leeftijd, woonsituatie, inkomen en burgerlijke staat. Uw eigen bijdrage betaalt u via de factuur die het Centraal Administratie Kantoor (CAK) u toestuurt. De hoogte van deze bijdrage kunt u berekenen op de website van het CAK. Ontvangt u meerdere zorgvormen van ons? Dan telt het CAK deze bij elkaar op voor de berekening van uw eigen bijdrage.

Praktisch

Indicatie

Voor wonen in De Honskamp is een indicatie nodig. U kunt daarvoor contact opnemen met het Opella servicepunt. Wij kunnen u helpen bij het aanvragen van de Indicatie of het CIZ adviseren welke indicatie nodig is.

Wachttijd

Op dit moment is de wachttijd voor een appartement in De Honskamp langer dan een jaar.

Personeelssamenstelling

In de Honskamp werken (peildatum 1 juni 2017) in totaal 131 medewerkers, 162 vrijwilligers en 7 leerlingen. De medewerkers zijn verpleegkundigen, eerstverantwoordelijk woonbegeleiders, verzorgenden, activiteitenbegeleiders, helpenden en huishoudelijk medewerkers. Er is een vast team van behandelaars verbonden aan de Honskamp.

Partneropname en logeren bij Opella

Opella neemt de klant als uitgangspunt. Dit betekent onder andere dat de wensen van de klant (zoveel mogelijk) worden ingewilligd. Klantvolgend werken noemen we dit bij Opella. Ook als de klant de wens heeft dat de partner meeverhuist naar een van de locaties van Opella is dat mogelijk. De klantadviseur stemt met de klant/partner af wat de wensen zijn.
Ook is het mogelijk voor naasten om te blijven logeren. Zij kunnen daarbij gebruikmaken van het restaurant.

BOPZ-erkenning

BOPZ is een wet die rechten van mensen beschermt die onvrijwillig verblijven in een ziekenhuis of verpleeghuis/woongroep. Opella vindt het belangrijk dat de klant de regie over zijn of haar leven houdt, daarom willen we zo min mogelijk vrijheid beperkend zijn. Het gebruik van vrijheids-beperkende maatregelen in het kader van de BOPZ mijden we zoveel mogelijk.

Onafhankelijke cliëntondersteuning

Alle mensen die recht hebben op langdurige zorg (met een Wlz‐indicatie) kunnen hulp krijgen van een onafhankelijke cliëntondersteuner. Hij of zij ondersteunt u of uw naaste met al uw vragen rondom het regelen en de uitvoering van langdurige zorg. De cliëntondersteuner kan u informeren, adviseren en ondersteunen bij het invullen van uw zorgvraag. Heeft u hier behoefte aan, dan kan het Servicepunt van Opella u verder helpen.
Meer informatie over cliëntondersteuning leest u in deze factsheet.

Meer informatie

Zie ook het overzicht met veelgestelde vragen op de pagina 'Praktische vragen over Wonen bij Opella'

Wilt u meer weten over onze diensten?

Bel ons Servicepunt: 0318 752 222