Kwaliteitsbeeld
Bij Opella draait zorg om méér dan medische handelingen of dagelijkse taken. We zien de mens achter de zorgvraag én achter het werk. Of je nu zorg ontvangt of verleent, bij ons staat aandacht centraal. We kijken niet alleen naar wat iemand nodig heeft (cliënt) of wat iemand doet (medewerker), maar naar wie iemand écht is.
Aandacht, elkaar zien en omzien naar elkaar, vormen de essentie van onze zorg en dienstverlening. We ondersteunen waar we niet gemist kunnen worden en bieden zorg met zingeving. We willen dat iedereen – zowel cliënten als medewerkers – zich gezien en gehoord voelt. Dit doen we door te luisteren naar persoonlijke wensen en behoeften, samen te werken met mantelzorgers en professionals, en voortdurend te blijven leren en verbeteren.
Ons kwaliteitsbeeld, bestaande uit onze kwaliteitsvisie en bijbehorende indicatoren, laat zien hoe we dit in de praktijk brengen, meten, bijsturen en borgen. Met duidelijke afspraken en meetbare doelen garanderen we niet alleen veilige en professionele zorg, maar ook een werkomgeving waarin medewerkers met aandacht en waardering hun werk kunnen doen.
Het kwaliteitsbeeld van Opella is in lijn met het generiek kwaliteitskompas ‘Samen werken aan kwaliteit van bestaan’.
Bekijk hier ons kwaliteitsbeeld
Opella voldoet aan de vereisten van de ISO-norm. Daarvoor ontving Opella het ISO-certificaat.

ISO 9001 gecertificeerd door CIIO
Bekijk externe beoordelingen over het werk van Opella.
Certificaat ISO-certificering Opella, geldig tot april 2026
Onderzoeksrapport GGD huishoudelijke ondersteuning, december 2023
Rapportage GGD over Opella hulp bij het huishouden Veenendaal - Renswoude - Rhenen 2022
Quickscan GGD over Opella hulp bij het huishouden Ede 2022
Quickscan GGD over Opella hulp bij het huishouden Wageningen - Renkum 2022
Rapportage GGD Utrecht over Opella hulp bij het huishouden en ambulante begeleiding
Rapportage IGJ Opella verpleeghuis de Baronie
Reactie Opella op rapportage IGJ verpleeghuis de Baronie
Branchevereniging
Opella is aangesloten bij Actiz, de branchevereniging voor de ouderenzorg.
ZorgkaartNederland
Meten van klanttevredenheid doet Opella structureel via ZorgkaartNederland. Meten via ZorgkaartNederland heeft een groot voordeel. Cliënten en medewerkers kunnen direct zien wat er goed gaat en waar de zorg nog verbeterd kan worden.
Meer kwaliteitsinformatie
Lees ook het jaarverslag van Opella.