Volledig Pakket Thuis (VPT) Opella

Volledig pakket thuis (VPT): complete zorg in uw eigen appartement

Het Volledig Pakket Thuis (VPT) biedt u de privacy van uw eigen huurappartement, gecombineerd met 24 uur per dag een zorgteam in uw nabijheid. Een veilig gevoel. Met het Volledig Pakket Thuis (VPT) krijgt u thuis de zorg en servicediensten, die voorheen in het verzorgingshuis werden geboden.

Prettig wonen met zorg in de nabijheid

Opella biedt het Volledig Pakket Thuis (VPT) in de huurappartementen in de nabijheid van de woonlocaties van Opella. Deze appartementen zijn zeer geschikt voor mensen met een zorgvraag. Het zijn moderne, ruime appartementen waar zowel alleenstaanden als echtparen fijn kunnen wonen. Lees meer over voorrang op een seniorenappartement via Opella

Het beleid van de Nederlandse overheid is gericht op het ‘scheiden van wonen en zorg’. Dit betekent dat zorgorganisaties zich richten op het leveren van goede zorg en niet meer op het bouwen en onderhouden van gebouwen. Het vertrouwde ‘verzorgingshuis’ is daarmee verleden tijd. Het Volledig Pakket Thuis (VPT) biedt u een goed alternatief.

Dit is Opella voor u:

  • Het zorgteam van Opella kan u de zorg bieden die u nodig heeft.
  • Onze verpleegkundige is uw vaste aanspreekpunt.
  • Uw kwaliteit van leven staat bij ons centraal.

Waar biedt Opella het VPT pakket

Opella biedt het Volledig Pakket Thuis aan op diverse locaties.

  • in Bennekom op het Baron van Wassenaerpark (gebouwen Cornélie, Machtella en Walraven)
  • in Harskamp in Metje
  • in Wageningen in de wijk Torckdael en in De Nudehof.
Volledig Pakket Thuis locaties
Appartementen bij Cornélie, Torckdael en Metje

Veilig en comfortabel

U woont zelfstandig in uw eigen appartement en maakt gebruik van de zorg, ondersteuning en faciliteiten van Opella. De appartementen bieden u maximale privacy in een veilige omgeving. U krijgt op de afgesproken momenten zorg en in geval van nood gebruikt u de personenalarmering. Ook bij een toenemende zorgvraag is het mogelijk om in het appartement te blijven wonen. Een veilig en comfortabel gevoel.

“Ik had de overstap naar een appartement tien jaar eerder moeten maken. Ik geniet van het gemak en ga hier niet meer weg.”
Reactie van een klant over het Volledig Pakket Thuis.

Pakket op maat

Het Volledig Pakket Thuis bevat alle zorg en ondersteuning die u nodig heeft. Opella maakt met u persoonlijke afspraken over de invulling van de zorg en gemaksdiensten die onderdeel zijn van het Volledig Pakket Thuis.

Het pakket bestaat uit:

  • Toezicht en bescherming: personenalarmering en 24 uur per dag een medewerker van Opella in de nabijheid aanwezig.
  • Verpleging, persoonlijke verzorging en/of begeleiding: onze verpleegkundige heeft een centrale rol in uw persoonlijke zorg. In overleg met u coördineert de verpleegkundige de zorg die u nodig heeft.
  • Huishoudelijke hulp (maximaal twee uur per week, eventueel aangevuld met particuliere uren): Onze huishoudelijke medewerkers helpen u graag met het schoonmaken van uw appartement.
  • Maaltijdvoorziening: één warme maaltijd en twee broodmaaltijden per dag.
  • Activiteiten: mogelijkheid tot deelname aan recreatieve activiteiten. Dit kunnen activiteiten zijn in groepsverband, maar ook individuele activiteiten op maat.

> Woonadvies van onze klantadviseurs

Volledig Pakket Thuis Opella

Wat valt niet onder het Volledig Pakket Thuis?

  • Algemene medische zorg en geneesmiddelen. Dit loopt via uw zorgverzekering. U houdt uw eigen huisarts. Uw huisarts kan wel een consult aanvragen bij de specialist ouderengeneeskunde van Opella.
  • Tandheelkundige zorg. Ook hiervoor geldt dat dit loopt via uw zorgverzekering en dat u uw eigen tandarts houdt.
  • Individueel aangepaste hulpmiddelen thuis en rolstoelen. Deze kunt u aanvragen via de gemeente, die hiervoor budget beschikbaar heeft.
  • De laatste zorg na overlijden.
  • De waskosten voor kleding en linnengoed. U kunt ervoor kiezen de was tegen een redelijke vergoeding te laten doen.
  • Gebruikelijke kosten die u maakt wanneer u zelfstandig huurt, zoals energiekosten, kosten voor water en licht en de kosten voor een provider (communicatieapparatuur en multimedia).

Het VPT pakket voorziet in de warme maaltijd en twee broodmaaltijden. Ook de koffie en thee is inbegrepen. Overige kosten voor eten, drinken en
boodschappen die u gebruikt buiten deze maaltijden om, bijvoorbeeld (alcoholische) dranken, of toiletpapier vallen niet onder het VPT pakket.

Voor wie?

Heeft u een indicatie voor zorg, of denkt u hiervoor in aanmerking te komen, neem dan gerust contact op met onze klantadviseur voor een verkennend gesprek. Zij kan samen met u beoordelen of een appartement met het Volledig Pakket Thuis (VPT) voor u geschikt is. Wij geven u graag een persoonlijk advies over zorg en ondersteuning in uw situatie.

Losse modules

Wilt u niet het Volledig Pakket Thuis afnemen, maar wel verschillende losse modules van dit pakket? Ook dat is mogelijk. U krijgt dan het Modulair Pakket Thuis (MPT). Wij informeren u graag over de mogelijkheden.

Kosten

Het VPT is een zorgmogelijkheid, die valt onder de Wet langdurige zorg (Wlz). Bij VPT blijft u zelf verantwoordelijk voor uw woning. Wilt u meer informatie welke zorg en ondersteuning deel uitmaakt van het VPT of het MPT? Bekijkt u dan de website van het Zorginstituut Nederland of de website van Regelhulp.
De kosten van het VPT zijn afhankelijk van uw persoonlijke situatie. VPT valt onder de regeling ‘eigen bijdrage met verblijf’. U betaalt de lage eigen bijdrage. Die bijdrage is onder andere afhankelijk van uw inkomen en/of vermogen. Het Centraal Administratiekantoor (CAK) stelt de eigen bijdrage vast. Via de rekenhulp vanhet CAK kunt u uw eigen bijdrage berekenen: https://www.hetcak.nl/zelf-regelen/eigen-bijdrage-rekenhulp

Onafhankelijke cliëntondersteuning

Alle mensen die recht hebben op langdurige zorg (met een Wlz‐indicatie) kunnen hulp krijgen van een onafhankelijke cliëntondersteuner. Hij of zij ondersteunt u of uw naaste met alle vragen rondom het regelen en de uitvoering van langdurige zorg. De cliëntondersteuner kan u informeren, adviseren en ondersteunen bij het invullen van uw zorgvraag. Heeft u hier behoefte aan, dan kan het Servicepunt van Opella u verder helpen.

Wilt u meer weten over onze diensten?

Bel ons Servicepunt: 0318 752 222