De conducteur

Geschreven door: Beleidsadviseur Nellie Pels

U zult zich wel afvragen waar deze blog over gaat en dat zal ik u proberen uit te leggen. Ik zat laatst in de trein naar Utrecht om naar een afspraak te gaan. Ik had niet veel zin in deze afspraak en zat met tegenzin in de trein (een beetje nukkig). Tot het moment dat de conducteur binnen kwam.

Die kwam luid zingend de coupé in, voorzag iedereen persoonlijk van een goedemorgen en had voor iedereen een vriendelijk woord. Je zag steeds meer mensen in de coupé met een glimlach en ook mijn humeur werd steeds vrolijker. Ik realiseerde mij dat dit persoonlijke contact met de conducteur maakte dat ik niet meer zo heel erg opzag tegen de afspraak.

Doordenkend in die coupé dacht ik, na de ontmoeting met de conducteur, ook na over het behalen van de externe audit in het kader van het kwaliteitscertificaten en de commentaren van de externe auditoren. De externe auditoren zagen vooral de persoonsgerichte ondersteuning als excellent punt van Opella. Zo iets simpels als een vriendelijk gezicht voor onze klanten kan de dag van onze klanten al maken of breken. Ik kom regelmatig op de locaties van Opella en zie ook dat de medewerkers daar heel goed in zijn. Ik moet eerlijk bekennen dat ik een simpel goedemorgen nog wel eens vergeet omdat ik met mijn gedachte ergens anders ben. Ik zal dit niet meer doen omdat ik nu persoonlijk heb gemerkt dat dat best belangrijk is .

“Begin de dag met een dansje,
Begin de dag met een lach.
Want wie vrolijk kijkt in de morgen,
Die lacht de hele dag”

Wat vindt u?

Laat hier uw reactie achter op bovenstaande blog.