Zo werkt personenalarmering
U kunt personenalarmering met professionele alarmopvolging alleen afnemen bij Opella als u ook wijkverpleging van Opella ontvangt. Kiest u voor personenalarmering, dan krijgt u van De ZorgCentrale een draadloze hals- of polszender, die u dag en nacht bij u kunt dragen. Als er iets gebeurt waardoor u niet meer via de telefoon om hulp kunt vragen, drukt u op deze knop. Met één druk op de knop gaat er dan een melding naar De ZorgCentrale. Na het maken van het alarm is er een spreek-luisterverbinding met de ZorgCentrale. De meldcentrale schakelt vervolgens hulp in.
"De personenalarmering werkt heel goed! Ik heb altijd direct contact en binnen dertig minuten is er iemand aanwezig. Wij zijn heel blij met deze zorg."
Hulp komt zo snel mogelijk
Maakt u gebruik van personenalarmering, dan schakelt de meldcentrale hulp in en komt er zo snel mogelijk een verzorgende of verpleegkundige van Opella naar u toe. U krijgt een sleutelkluisje bij uw voordeur, zodat de medewerker van Opella toegang kan krijgen tot uw woning. Voor de sleutelkluis sluit u een apart abonnement af.
Acute verpleegkundige nachtzorg Gelderse Vallei
Om in de nacht acute verpleegkundige zorg te kunnen bieden, is Opella een van de initiatiefnemers van de regionale acute verpleegkundige nachtzorg Gelderse Vallei. Namens alle aangesloten organisaties is er één regionaal nachtzorgteam voor alle thuiswonende klanten van de betrokken organisaties. In deze samenwerking leveren Icare en Santé Partners de nachtzorg ten behoeve van de samenwerkende organisaties. Het regionale nachtzorgteam kan tussen 23.00 uur en 07.00 uur worden ingezet bij tijdelijke, acute zorg die niet kan wachten tot de volgende dag. Maakt u gebruik van personenalarmering? Dan worden de alarmeringsoproepen die in de nacht binnenkomen ook door dit team opgevolgd.