handen

Hospice de Morgenster in Lunteren

In De Honskamp in Lunteren zijn twee appartementen beschikbaar waar mensen in hun laatste levensfase terecht kunnen voor professionele palliatieve zorg, ofwel hospicezorg. De huiselijke sfeer in een Hospice maakt het een warme en veilige plek waar mensen met zorg en aandacht worden omringd. Een plek waar zij zich thuis voelen.

Professionele zorg

Hospice De Morgenster is er voor mensen in hun laatste levensfase. Gasten kunnen bij ons terecht voor professionele palliatieve zorg. Juist in de situatie waarin zorg in het eigen huis niet meer mogelijk is of te belastend wordt.

Al uw waardevolle dingen mag u hier naartoe verhuizen: uw spulletjes, uw muziek en uw levensritme. Uw dierbaren zijn dag en nacht welkom. Wij combineren huiselijke sfeer met intensieve zorg, 24 uur per dag.

Adres, bezoektijden en bereikbaarheid

Dorpsstraat 25
6741 AA Lunteren

Bezoektijden

Bezoek is bij Hospice De Morgenster altijd van harte welkom. Wij hanteren geen vaste bezoektijden. 

Routebeschrijving

Via Google maps kunt u een routebeschrijving maken vanaf uw vertrekpunt naar locatie De Honskamp

Parkeren

U kunt bij De Honskamp gratis parkeren aan de voorzijde van het gebouw of in de omliggende straten.

Openbaar vervoer

Reist u met het openbaar vervoer, dan kunt u met de Valleilijn naar Treinstation Lunteren en vanaf daar loopt u in 7 minuten naar De Honskamp. U kunt ook vanaf Treinstation Veenendaal de Klomp met de bus richting Wekerom en uitstappen bij Bushalte Roskammersteeg in Lunteren. Vanaf daar loopt u in 3 minuten naar De Honskamp. Kijk voor het plannen van uw reis op: https://9292.nl/   

De Honskamp

Sfeervol appartement

Iedere gast verblijft in een sfeervol appartement met een woonkamer, een slaapkamer en een eigen badkamer. Het appartement heeft een standaard inrichting. De kamers kunnen als u dat wilt worden ingericht met uw eigen spullen. 

Persoonlijke zorg

Een specialistisch team van verzorgenden en verpleegkundigen garandeert professionele en persoonlijke zorg. Zij maken het dagelijks leven van elke gast zo comfortabel mogelijk.

  • Goed opgeleide vrijwilligers staan de gasten bij en ondersteunen de verpleegkundigen.
  • Hoogwaardige palliatieve zorg. Onze specialist ouderengeneeskunde neemt de medische zorg over van uw huisarts en is uw hoofdbehandelaar.
  • Als het nodig is, zijn er ook andere professionals voor u beschikbaar, zoals de fysiotherapeut of psycholoog. De specialist ouderengeneeskunde bepaalt samen met u en uw naasten welke inzet nodig is.

Activiteiten

In De Honskamp zijn er diverse mogelijkheden om activiteiten te doen die bij u passen. Er is ruimte voor creativiteit zoals breien en puzzelen. Als u ertoe in staat bent, kunt u meedoen aan de handwerkmiddag, spelmiddag of andere gezamenlijke activiteiten. Ook zijn er in De Honskamp christelijke vieringen die u kunt bezoeken. 

Maaltijden

Maaltijden en eetmomenten worden met u afgestemd. We houden rekening met uw wensen. Uw bezoek kan tegen een vergoeding mee-eten.

Aanmelding of kennismaking

Wilt u gebruikmaken van hospice De Morgenster? Neemt u dan contact op met het Opella servicepunt, telefoon 0318 752222, e-mail: servicepunt@opella.nl.

Faciliteiten

U kunt gebruikmaken van de volgende faciliteiten van De Honskamp:

Restaurant en warme maaltijden. In het restaurant van De Honskamp kunt u iedere dag de warme maaltijd gebruiken. U kunt er ook voor kiezen de maaltijd te gebruiken in uw appartement.
Kapper en pedicure U kunt op afspraak gebruikmaken van de kapper en de pedicure. De Honskamp heeft een eigen kapsalon.
Boekenkast Er is een boekenkast met grootletterboeken op de begane grond.
Pastoraat en kerktelefoon In de Honskamp kunt u contact blijven houden met uw eigen kerkelijke gemeente of parochie. Met uw kerk kunt u afspraken maken over de kerktelefoon. Als pastoraat uit de eigen gemeente niet mogelijk of wenselijk is, biedt Opella pastoraat aan door pastoraal medewerkers of bezoekvrijwilligers. 
Internet en televisie Wifi en televisie zijn in het appartement aanwezig. 

Kosten

Als u bij Opella komt wonen, dan maken wij met u heldere afspraken. In een offerte geven wij u een overzicht van de diensten die wij u kunnen bieden en de kosten hiervan. Vaak worden de kosten (grotendeels) vergoed vanuit de Wet langdurige zorg (Wlz). Soms vergoedt de zorgverzekeraar uw verblijf. Opella kan u helpen bij het aanvragen van de Indicatie of het CIZ adviseren welke indicatie nodig is.

Welke kosten moet ik zelf betalen?

Afhankelijk van uw wensen kan het zijn dat u bepaalde kosten zelf betaalt. Bijvoorbeeld voor deelname aan bepaalde activiteiten of voor specifieke wensen voor zorg. U krijgt van ons een duidelijke offerte van de zorg en ondersteuning die wij u kunnen bieden. Daarin staan ook de kosten die aan de zorg verbonden zijn. Meer informatie over de zorg en ondersteuning die hoort bij uw indicatie vindt u op de website van Zorginstituut Nederland.

Betaal ik een eigen bijdrage?

Uw verblijf wordt vaak betaald vanuit de Wet langdurige zorg (Wlz). U betaalt een eigen bijdrage. De hoogte hiervan is wettelijk vastgesteld en afhankelijk van uw leeftijd, woonsituatie, inkomen en burgerlijke staat. Uw eigen bijdrage betaalt u via de factuur die het Centraal Administratie Kantoor (CAK) u toestuurt. De hoogte van deze bijdrage kunt u berekenen op de website van het CAK: www.hetcak.nl/zelf-regelen/eigen-bijdrage-rekenhulp.  Ontvangt u meerdere zorgvormen van ons? Dan telt het CAK deze bij elkaar op voor de berekening van uw eigen bijdrage.

Verzekeringen

De verhuizing naar het hospice heeft geen invloed op uw ziektekostenverzekering. U blijft gewoon op dezelfde wijze verzekerd tegen ziektekosten. Uw zorgverzekeringspas wordt op een veilige plek bewaard. Opella heeft een aansprakelijkheids- en inboedelverzekering afgesloten voor bewoners. Per klant is de inboedel verzekerd voor € 10.000. Voor zeer waardevolle bezittingen dient u zich bij te verzekeren. Uiteraard gaan onze medewerkers zorgvuldig om met uw spullen. Als een medewerker onverhoopt schade bij u veroorzaakt, dan is Opella daarvoor verzekerd. Wij verzoeken u schade binnen 24 uur bij ons te melden.

Praktisch

Wachttijd

De wachttijd voor hospice de Morgenster varieert. U kunt de huidige wachttijd opvragen bij de klantadviseur via 0318 752 222.

Kan ik in hospice de Morgenster wonen met mijn partner?

Naasten kunnen desgewenst bij u op de kamer overnachten. Wonen kan niet.

Onafhankelijke cliëntondersteuning

Alle mensen die recht hebben op langdurige zorg (met een Wlz‐indicatie) kunnen hulp krijgen van een onafhankelijke cliëntondersteuner. Hij of zij ondersteunt u of uw naaste met al uw vragen rondom het regelen en de uitvoering van langdurige zorg. De cliëntondersteuner kan u informeren, adviseren en ondersteunen bij het invullen van uw zorgvraag. Het zorgkantoor geeft hier informatie over op haar website. Heeft u hier behoefte aan, dan kan het Servicepunt van Opella u verder helpen.
Meer informatie over cliëntondersteuning leest u in deze factsheet.

Vrijwilligers
Wij werken samen met de VPTZ (Vrijwilligers Palliatieve Terminale Zorg). Dit is een organisatie die ondersteuning biedt aan vrijwilligers die werkzaam zijn bij mensen in de terminale fase. Opella voldoet aan het kompas gebaseerd op het kwaliteitskader in de Palliatieve zorg Nederland.

Meer informatie

Zie ook het overzicht met veelgestelde vragen op de pagina 'Praktische vragen over Wonen bij Opella'

Wilt u meer weten over onze diensten?

Bel ons Servicepunt: 0318 752 222