Wij werken volgens het hitteplan
Het is momenteel zeer warm weer. Het KNMI heeft voor onze regio code rood afgegeven vanwege deze extreme weersomstandigheden. Wij begrijpen dat dit voor u en uw naaste een zware en soms spannende periode kan zijn. Daarom willen wij u graag geruststellen: onze zorgverlening gaat door. Onze medewerkers blijven zich met veel betrokkenheid inzetten om de zorg in de wijk en in onze verpleeghuizen zo veilig en verantwoord mogelijk te blijven leveren.
In deze warme dagen besteden wij extra aandacht aan het voorkomen van klachten door de hitte.
We volgen daarbij - zowel voor onze cliënten als voor onze medewerkers- de adviezen uit het hitteplan, zoals:
- voldoende drinken, ook als u geen dorst heeft;
- het zoeken van verkoeling en het koel houden van de woning;
- het vermijden van zware inspanning en directe zon;
- extra alert zijn op signalen van oververhitting of uitdroging;
- goed letten op kwetsbare cliënten en elkaar.
Wij vragen cliënten en naasten om hier ook zelf op te letten en elkaar waar mogelijk te helpen. Kleine maatregelen kunnen al veel verschil maken.
Heeft u vragen over uw zorgafspraak of ondersteuning? Neem dan contact op met uw gebruikelijke contactpersoon binnen Opella.
Wij wensen al onze cliënten, naasten én onze medewerkers veel sterkte toe in deze extreme warmte.
Samen zorgen we ervoor dat we deze periode zo goed mogelijk doorkomen.