Servicepunt 0318 752222

Bel Me Terug

Schot in de zaak

Beleidsadviseur Nellie Pels blogt over resultaten van regelarm werken

Zoals ik al eerder in mijn blogs verteld heb, is Opella vanaf 1 januari bezig met de proef regelarm werken. Opella heeft voor een aantal onderdelen in de dienstverlening vrijstelling gekregen en Opella hoeft niet meer volgens die regels te werken.

Daarbij wil ik ook nog aangeven dat Opella niet helemaal zonder regels werkt. Opella acht een aantal regels van groot belang voor de veiligheid van onze klanten.

Inmiddels zijn we 9 maanden onderweg met het regelarm werken en er komen nu dan ook resultaten naar voren. Het MIC formulier (Melding Incidenten Cliënten) is gedigitaliseerd en hierdoor is er een besparing van 400 uur op jaarbasis gerealiseerd voor de medewerkers die met het formulier MIC in moesten vullen.

Eén handtekening
Ook geven de klantadviseurs binnen Opella nu zelf de indicaties die de klant recht geeft op het ontvangen van zorg. Hierdoor is het voor u als klant binnen twee dagen duidelijk dat u een indicatie krijgt  én welke. Als u als klant zorg van Opella gaat ontvangen heeft u aan één handtekening genoeg. Negen maanden geleden moest  u vijf  handtekeningen zetten. Klanten hebben nu ook één aanspreekpunt en hebben geen contacten met verschillende instanties.

Keukentafelgesprek
Voor Bennekom indiceert Opella ook de Hulp bij het Huishouden. Hierdoor is de methodiek ‘keukentafelgesprek’ ingevoerd. Opella bepaald aan de hand van het keukentafelgesprek of een klant recht heeft op Hulp bij het Huishouden. Hierbij kijken de klantadviseurs ook meteen welke zorg of begeleiding er nodig is. Ook hiervoor geldt; maar één instantie die alles regelt in plaats van drie of vier instanties.

Er zit dus echt wel schot in de zaak. In mijn volgende blog zal ik vertellen welke administratieve lasten er verminderd zijn.

OPROEP |  Administratieve lasten?
Vindt u dat sommige handelingen die u moet uitvoeren een administratieve last opleveren?Geef het door aan mij npels@opella.nl
Ik zal dan gaan bekijken of Opella hier iets aan kan doen.

 

"Betrouwbaar, sociaal, enthousiast en gedreven. Dat is Nellie Pels, beleidsadviseur bij Opella."

nellie pels,
beleidsadviseur
 
 
 

Wat vindt u? Laat hier uw reactie achter over bovenstaande blog.