Servicepunt 0318 752222

Bel Me Terug

De digitale wereld van Opella

Beleidsadviseur Nellie Pels blogt over administratieve verlichting

Binnen het onderwerp regelarm bekijkt Opella welke formulieren er digitaal gemaakt kunnen worden in het elektronisch klantendossier in de computer. Binnen Opella heet dit systeem Fundum. Fundum voorziet nu al een elektronische omgeving voor de gegevens van klanten, maar nog lang niet alle gegevens zijn digitaal.

Het op papier invullen van formulieren is tijdrovend. Om een voorbeeld te noemen: als een klant valt noemt Opella dit een incident. Opella wil graag inzicht hebben in de incidenten die er gebeuren. Zo kunnen er ook incidenten gebeuren met medicijnen. Bijvoorbeeld als medicijnen niet ingenomen worden.

Tijdrovend
De incidenten worden door de verzorgende genoteerd op een speciaal formulier. Hierop moet de naam van de klant worden ingevuld en de rapportage die in Fundum zit wordt overgeschreven op dit formulier. Het handgeschreven formulier wordt door de verzorgende verzonden naar een administratief medewerker die de formulieren in de computer zet in een apart systeem.

Informatie op het formulier wordt dus uit het elektronisch klantendossier gehaald door de verzorgende en door een administratief medewerker weer in de computer gezet. Als we het dan hebben over administratieve lasten verlichten, dan is dit er één. Binnenkort kunnen verzorgende het incident meteen bij de rapportage in het elektronisch klantendossier in Fundum zetten.

300 uur besparing
Het formulier wordt in Fundum automatisch aangevuld met gegevens die al bekend zijn. Je kunt dan denken aan de gegevens van de klant en de rapportage over het incident. Op jaarbasis wordt hier dan 300 uur mee bespaard en die kunnen door de verschillende personen weer aan andere dingen worden besteed.

Zo komen we een stapje dichterbij een administratieve verlichting. Maar er zijn nog veel andere formulieren die met de hand worden ingevuld en waarvan het misschien wel makkelijk zou zijn als die op de computer ingevuld kunnen worden.

ADVIES | Aangeven van suggesties voor administratieve verlichting
U als klant of jullie als medewerkers zijn degenen die dagelijks formulieren invullen. Zijn er  ideeën over formulieren die een veel makkelijkere weg kunnen volgen? Opella hoort dit graag. Bij deze mijn oproep: geef de ideeën door aan mij.

 

"Betrouwbaar, sociaal, enthousiast en gedreven. Dat is Nellie Pels, beleidsadviseur bij Opella."

nellie pels,
beleidsadviseur
 
 
 
 
 
 

Wat vindt u? Laat hier uw reactie achter over bovenstaande blog.