Servicepunt 0318 752222

Bel Me Terug

Regelarm werken

Nellie Pels blogt over regelarm werken

Mijn vorige blog eindigde ik met: zal mijn werkweek in de toekomst door het regelarm werken minder gevuld zijn? Vooralsnog kan ik zeggen dat regelarm werken nu nog veel regelen is. Soms wordt gedacht dat regelarm werken betekent dat er helemaal geen regels meer zijn binnen Opella. Dat is niet waar; regelarm werken betekent dat we regels schrappen die geen toegevoegde waarde hebben.

Van 800 naar 350 documenten
Intussen is Opella een aantal regels aan het afschaffen. Opella heeft een kwaliteitshandboek waar alle regels in verwerkt zijn. Zoals  werkwijzen rondom de zorg aan de klant tot aan de hoeveelheid tandpasta op een tandenborstel. Deze bestond voor een jaar terug uit 800 documenten. Inmiddels is dit terug gebracht naar ongeveer 350 documenten. Daar is dus een begin gemaakt.

Hier gaan  we als Opella in 2013 en 2014 ook mee verder. Er zijn nog teveel regels die geen toegevoegde waarde hebben voor de klant en de medewerker.  Vaak leveren die alleen maar een administratieve last op .

Ook is Opella aan het kijken hoe de werkzaamheden van de medewerkers zo makkelijk mogelijk kunnen maken. Drie keer een adres aan een klant vragen is voor de klant niet prettig. En drie medewerkers die de gegevens, vaak handmatig, aan het verwerken zijn in de formulieren, is onhandig. Binnen Opella zijn we aan het kijken hoe dit veel makkelijker kan, bijvoorbeeld. binnen het elektronisch systeem van Opella.

ADVIES | Dubbel werk, geef het aan.
Als u als klant merkt dat u dingen dubbel moet opgeven of moet vertellen. Of als je als medewerker het gevoel krijgt dat je dingen dubbel aan het doen bent. Geef het aan via een reactie op deze blog. Dan kijkt Opella of hier iets aan te doen is.

 

 

 

 

andere bloggers:

  • De meewerkend voorvrouw
  • De oefentherapeut
  • De wijkverpleegkundige