Hospice Bennekom

Hospice Bennekom: een warme en veilige plek

Het is niet altijd mogelijk of wenselijk om de laatste fase van het leven thuis door te brengen. In dat geval kunt u in Hospice Bennekom verblijven. Wij bieden een warme en veilige plek voor mensen die ongeneeslijk ziek zijn. Zij hebben dan nog maar enkele weken tot enkele maanden te leven.

Professionele zorg

Hospice Bennekom is er voor mensen in hun laatste levensfase. Gasten kunnen bij ons terecht voor professionele palliatieve zorg. Juist in de situatie waarin zorg in het eigen huis niet meer mogelijk is of te belastend wordt.

Al uw waardevolle dingen mag u hier naartoe verhuizen: uw spulletjes, uw muziek en uw levensritme. Uw dierbaren zijn dag en nacht welkom. Wij combineren huiselijke sfeer met intensieve zorg, 24 uur per dag.

In deze blog van verpleegkundige Hanneke leest u wat een verblijf in Hospice Bennekom kan brengen. 

Adres, bezoektijden en bereikbaarheid

Barones van Lyndenlaan 1
6721 PK Bennekom

Bezoektijden

Bezoek is bij Hospice Bennekom altijd van harte welkom. Wij hanteren geen vaste bezoektijden

Routebeschrijving

Via Google maps kunt u een routebeschrijving maken vanaf uw vertrekpunt naar Hospice Bennekom

Parkeren

U kunt bij Hospice Bennekom gratis parkeren.

Openbaar vervoer

Reist u met het openbaar vervoer, dan kunt u gebruikmaken van buslijn 86. Deze buslijn rijdt tussen station Ede-Wageningen en Busstation Wageningen. Stap in Bennekom uit bij bushalte Hoekelumse Brinkweg en loop in 5 minuten naar Hospice Bennekom. Kijk voor het plannen van uw reis op: https://9292.nl/  

Klantbeoordeling

9,3
  • Mooie accommodatie die rust uitstraalt
  • Veel persoonlijke aandacht
  • Prachtige wellness-ruimte 

Sfeervolle eenpersoonskamer

Iedere gast verblijft in een sfeervolle eenpersoonskamer met een standaard inrichting. De kamer kan als u dat wilt worden ingericht met uw eigen spullen. Elke kamer is voorzien van een aparte badkamer.
In de gezamenlijke huiskamer met keuken maken onze vrijwilligers uw maaltijd naar wens klaar. Wij vinden het belangrijk dat u zich thuis voelt bij ons.

"Vol liefde, zorg en aandacht en met respect is mijn tante in haar laatste levensfase verzorgd. Alle medewerkers zowel verplegend personeel als de vrijwilligers zijn geweldig."

Bekijk hier de digitale rondleiding

360º

Persoonlijke zorg

Een specialistisch team van verzorgenden en verpleegkundigen garandeert professionele en persoonlijke zorg. Zij maken het dagelijks leven van elke gast zo comfortabel mogelijk.

  • Goed opgeleide vrijwilligers staan de gasten bij en ondersteunen de verpleegkundigen
  • Hoogwaardige palliatieve zorg. Onze specialist ouderengeneeskunde neemt de medische zorg over van uw huisarts en is uw hoofdbehandelaar.
  • Als het nodig is, zijn er ook andere professionals voor u beschikbaar, zoals de fysiotherapeut of psycholoog. De specialist ouderengeneeskunde bepaalt samen met u en uw naasten welke inzet nodig is.

Aanvullende zorg en activiteiten

Voor wie dat wil, is aanvullende zorg beschikbaar in de vorm van massage, muziek en ontspanningsoefeningen. Ook zijn er in het hospice mogelijkheden om activiteiten te doen die bij u passen. Er is ruimte voor creativiteit zoals breien en puzzelen. In de huiskamer treft u ook verschillende gezelschapsspellen aan, voor uzelf of voor uw bezoek. Er zijn op het Baron van Wassenaerpark ook christelijke activiteiten waaraan u kunt deelnemen en een wekelijkse viering op zondagmorgen in de Beringhemzaal (gebouw Walraven). 

 

Hospice Bennekom

Maaltijden

Binnen het hospice houden we rekening met uw wensen. Maaltijden en eetmomenten worden met u afgestemd. Uw bezoek kan tegen een vergoeding mee-eten.

Aanmelding of kennismaking

Wilt u gebruik maken van Hospice Bennekom of wilt u het hospice eerst een keer bezoeken? Neemt u dan contact op met het Opella servicepunt, telefoon 0318 752222, e-mail: servicepunt@opella.nl

 

Bekijk hier de folder                 Persoonlijk advies klantadviseur

Hospice Bennekom badkamer
Faciliteiten

U kunt gebruikmaken van de volgende faciliteiten:

  • Boodschappen Elke dinsdag- en zaterdagochtend komt rond 10.30 uur de SRV-wagen voorrijden. Hier kunt u diverse drogisterijartikelen en andere boodschappen verkrijgen.
  • Kapper Elke vrijdagochtend is er een kapper aanwezig in Machtella. Via de zorg kunt u een afspraak maken.
  • Pedicure De pedicure komt op afspraak bij u langs.
  • Pastoraat In het hospice is contact met uw eigen kerkelijke gemeente of parochie mogelijk. Hiervoor zijn geen vaste bezoektijden. Als pastoraat vanuit de eigen gemeente niet mogelijk of gewenst is, biedt Opella pastoraat door pastoraal medewerkers of bezoekvrijwilligers. 
  • Maaltijden en horecavoorzieningen In het hospice worden maaltijden en eetmomenten met u afgestemd. U kunt dag en nacht terecht voor koffie en thee in de gezamenlijke huiskamer en keuken. Vrijwilligers zijn u van dienst. 
  • Stiltecentrum Er is een ruimte beschikbaar waar u zich even kunt terugtrekken.
  • Telefoon Als u telefoon op de kamer wilt, moet u die zelf meenemen.
  • Therapie In overleg met de specialist ouderengeneeskunde kunt u worden aangemeld voor therapie.
  • Radio en televisie In de huiskamer van het hospice en op elke kamer zijn radio en televisie aanwezig.
  • Wasservice Op verzoek verzorgen wij tegen betaling uw was. Ophaaldag en wisseldagen zijn maandag en donderdag. Houdt u er rekening mee dat de kleding minstens 1 week weg is naar de wasserij.
Kosten

Als u in aanmerking komt voor verblijf in het Hospice, dan worden de kosten vergoed vanuit de Wet langdurige zorg (Wlz) of de zorgverzekering. 

Vergoeding vanuit de Wet langdurige zorg (Wlz)

Heeft u in de thuissituatie al een indicatie dan kan uw verblijf worden betaald vanuit de Wet langdurige zorg (Wlz). U betaalt een eigen bijdrage. De hoogte hiervan is wettelijk vastgesteld en afhankelijk van uw leeftijd, woonsituatie, inkomen en burgerlijke staat. Uw eigen bijdrage betaalt u via de factuur die het Centraal Administratie Kantoor (CAK) u toestuurt. De hoogte van deze bijdrage kunt u berekenen op de website van het CAK: www.hetcak.nl/zelf-regelen/eigen-bijdrage-rekenhulp

Vergoeding vanuit de zorgverzekering

Heeft u geen indicatie voor de Wet langdurige zorg, dan wordt het verblijf vergoed vanuit de zorgverzekering. Het eigen risico van de zorgverzekering kan dan worden aangesproken. 

Verzekeringen

De verhuizing naar het hospice heeft geen invloed op uw ziektekostenverzekering. U blijft gewoon op dezelfde wijze verzekerd tegen ziektekosten.

Opella heeft een aansprakelijkheids- en inboedelverzekering afgesloten voor bewoners. Per klant is de inboedel verzekerd voor € 10.000. Voor zeer waardevolle bezittingen dient u zich bij te verzekeren. Uiteraard gaan onze medewerkers zorgvuldig om met uw spullen. Als een medewerker onverhoopt schade bij u veroorzaakt, dan is Opella daarvoor verzekerd. Wij verzoeken u schade binnen 24 uur bij ons te melden.

Praktisch

Wachttijd

De wachttijd voor Hospice Bennekom varieert. U kunt de huidige wachttijd opvragen bij de klantadviseur via 0318 752 222. 

Kan ik in Hospice Bennekom verblijven met mijn partner?

Naasten kunnen desgewenst bij u op de kamer overnachten. Wonen is niet mogelijk.

Onafhankelijke cliëntondersteuning

Alle mensen die recht hebben op langdurige zorg (met een Wlz‐indicatie) kunnen hulp krijgen van een onafhankelijke cliëntondersteuner. Hij of zij ondersteunt u of uw naaste met al uw vragen rondom het regelen en de uitvoering van langdurige zorg. De cliëntondersteuner kan u informeren, adviseren en ondersteunen bij het invullen van uw zorgvraag. Het zorgkantoor geeft hier informatie over op haar website. Heeft u hier behoefte aan, dan kan het Servicepunt van Opella u verder helpen. 
Meer informatie over cliëntondersteuning leest u in deze factsheet.

Vrijwilligers
Wij werken samen met de VPTZ (Vrijwilligers Palliatieve Terminale Zorg). Dit is een organisatie die ondersteuning biedt aan vrijwilligers die werkzaam zijn bij mensen in de terminale fase. Opella voldoet aan het kompas gebaseerd op het kwaliteitskader in de Palliatieve zorg Nederland.

Meer informatie

Zie ook het overzicht met veelgestelde vragen op de pagina 'Praktische vragen over Wonen bij Opella'

Wilt u meer weten over onze diensten?

Bel ons Servicepunt: 0318 752 222